Programy podczas biwaków

100 % EMOCJI I ZABAWY

Podczas wyjazdu na biwak najważniejsze jest to, żeby spędzić wspólnie czas, lepiej się poznać i zintegrować. Każdy uczestnik wyjazdu powinien przywieźć do domu ogrom wspaniałych wspomnień i wrażeń. Dlatego warto wziąć udział w naszych programach biwakowych – dostosowanych do różnych grup wiekowych oraz motywujących do współpracy w osiągnięciu wspólnego celu.

Wśród spisków, knucia i zdrad tak powszechnych dla ludzi wciąż trwa on – Wiedźmin, który stara się być bezstronny i zajmować się głównie swoją pracą – czyli zabijaniem potworów. Zastanawialiście się kiedyś jak to jest być Wiedźminem? Otóż będziecie mieli taką możliwość! Oto dla was lista misji do wykonania w niewielkich grupach. Rozwiążecie zagadki, odszukacie potwory, poznacie najbliższe Geraltowi osoby, staniecie do walki (zawody w wielkich kombinezonach sumo) z nieprzyjaciółmi, spróbujecie otworzyć magiczne szkatułki Yennefer, ułożycie balladę niczym Jaskier, strzelicie niejedną strzałą w sam środek tarczy jak driady z Brokilonu, udowodnicie swoją sprawność na specjalnej równoważni, ustawicie wielką Wieże Czarodziejów z gigantycznych klocków Jenga, będziecie musieli rozwiać tajemnice, które otaczają wiedźmiński świat – rozpoznacie najstraszniejsze potwory. Każde dobrze wykonanie zadanie przybliży was do zwycięstwa i nagrody dla waszej drużyny!

Program nastawiony na integrację grupy, rozwój umiejętności pracy w zespole oraz doskonałą zabawę. Aby sprostać zadaniom uczestnicy będą musieli działać razem, wspierać się nawzajem i obudzić w sobie ducha rywalizacji. Podzieleni na mniejsze drużyny będziecie mieli do wykonania m.in.: 1. Mega Scrabble – walka na słowa 2.Akwedukt- łącząc system rur i rurek musicie przetransportować wodę z bazy do konewki i podlać usychające drzewko 3.Czołg-wtłoczeni w czołgową gąsienicę musimy pokonać wyznaczony odcinek 4.Robaczki – skoki na pneumatycznych rurach, 5.Węzeł ludzki– rozwiążcie węzeł z samych siebie, 6. Transport niebezpiecznego ładunku na linkach 7. Zgaduj Zgadula – zagadki logiczne 8. Radosna lina – konkurencje z wykorzystaniem liny 9.Kalamburiada – sprawdzimy waszą kreatywność 10. Budowa wielkiego domku z mega kart 11. Wespół w zespół – złączeni specjalnymi taśmami na nogach pokonacie wyznaczone przeszkody.

Dzięki specjalnie przygotowanym konkurencjom nastawionym na pracę zespołową uczestnicy zapomną o podziałach wewnątrzklasowych i przez zabawę oraz wspólne działanie staną się jedną drużyną, w której „jeden za wszystkich wszyscy za jednego”. Szybkie lecz wspólne podejmowania decyzji, pomoc innym członkom zespołu – oto jedyna możliwość zdobycia Trofeum Przygody. Program został bardzo wysoko oceniony przez szkolnych psychologów. Oto kilka wersji programu: 1.Mega – Zapałki – łamigłówki, 2.Pajęczyna – pokonywanie oczek siatki, 3.Marsz Ślepców, 4.Bieg w nartach wieloosobowych, 5. Marsz na szczudłach, 6. Kajdanki – złączeni w pary specjalnymi kajdankami z taśmy, spróbujecie się uwolnić , 7.Gąsienica – pełzanie w terenie, 8.Wszyscy na pokład – ciasna zbiórka, 9.Eureka – przenoszenie wody, 10. Skoki w workach, 11. Przemyt cennego ładunku – mając do dyspozycji małe rynny musicie przetransportować piłeczkę przez wyznaczony dystans.

Dla małych i nieco większych. Dzielimy się na zespoły, a kapitan każdego z nich przebiera się w kostium Super Minionka. Ale stać się prawdziwym Minionkiem nie jest tak łatwo … Każda grupa otrzymuje tajną listę, gdzie zapisane są misje do wykonania – zlecone oczywiście przez Gru. Która z drużyn wykona je jako pierwsza wygrywa. Przykładowe zadania – 1.Przejście po skażonym terenie 2.Wykradzenie niebezpiecznego ładunku 3.Przedostanie się do tajnej bazy przez tunel strachu 4.Rozszyfrowanie ukrytej wiadomości 5.Odnalezienie magazynu bananów 6.Budowa schronienia dla Czarnego Charakteru 7.Rzut do celu 8.Przejście przez zabezpieczenia Wektora i kilka innych. Najlepsza banda Minionków otrzymuje minionkowy skarb, a dla wszystkich Minionkowe medale!

Przez agenta amerykańskiego wywiadu zostaniecie podzieleni na grupy operacyjne. Ruszycie do samodzielnej akcji by zapobiec wielkiemu atakowi terrorystycznemu. Oto agencja wywiadu CIA otrzymała informację, że zagrożone wybuchem bombowym są ważne obiekty na świecie. Zadaniem agentów – czyli WAS – jest rozbroić bomby. By tego dokonać będziecie potrzebować kodu dostępu do walizek z ukrytymi ładunkami. Kod należy zdobyć wykonując zadania specjalne, unikając zastawionych pułapek. W skład zadań wchodzą m.in.: strzelanie (proca lub karabinek pneumatyczny), poszukiwanie zaginionych artefaktów, przeprawa po linie, pokonanie zasieków, szyfrowanie, wykrywacze metali, szukanie ukrytych wskazówek, przejście przez pole minowe, rzut sztyletem oraz test … na dobre maniery. Niespodzianka z tajnej walizki dla zwycięskiej grupy!!!

W ściśle tajnym miejscu spotkacie się z łącznikiem – Wielkim Mistrzem, który każdej grupie przekaże tajne zadania – w celu zabezpieczenia przed przeciwnikiem wszystko co napisane zostanie zaszyfrowane. Przeistoczycie się w tajnych agentów, szpiegów, poszukiwaczy skarbów i detektywów… Przez cały czas obserwowani będziecie przez Centrum Operacyjne, a swoje samodzielnie wykonane zadania będziecie musieli udokumentować zdjęciami. W ściśle tajnych miejscach będzie czekać na was zbieg z więzienia Alcatraz – Jimmy Dalton oraz szejk Szareb, którzy zlecą wam specjalistyczne misje. Zadania będą od Was wymagały logicznego myślenia, sprawności fizycznej, współpracy w grupie operacyjnej, strategicznych posunięć, doskonałej pamięci i przewidywania ruchów przeciwników. Dostarczamy wszelkie gadżety i sprzęt potrzebny do realizacji zadań.

Uczestnicy zostają podzieleni na dwa zespoły. Każdy zespół wyposażony w „zestaw poszukiwacza” tj. (plecak z latarkami, tabelą znaków i szyfrów, wykrywaczem metali) rusza w poszukiwaniu 9 cyfr. Zespół drogą smsową otrzymywać będzie kolejne zadania i wskazówki, tą samą drogą udzielać będzie odpowiedzi i zadawać dodatkowe pytania. Aby znaleźć każdą z 9 ukrytych cyfr uczestnicy muszą wykonać kolejne zadania np.: odczytać ukryte hasła, przeszukać wykrywaczem metalu wyznaczony teren, rozszyfrować tajne znaki, trafić do celu, skradać się niezauważonym, rozwiązać łamigłówki, odnaleźć kłębowisko insektów, zbudować schronienie, w którym wszyscy się zmieścicie, przetransportować niebezpieczny ładunek, narysować wieloosobowym długopisem starożytne runy. Zwycięża zespół, który pierwszy zdobędzie numer tel. koordynatora i wykona połączenie. Dla zwycięzców nagroda!!!

Dla małych i nieco większych. Najsłynniejszy pirat świata, okrutny i groźny Barbossa po ograbieniu wielkiej flotylli ze skrzynek pełnych klejnotów ukrył swój skarb w miejscu zaznaczonym tylko na jednej mapie. Wasze zadanie to odszukać miejsce zakopania skrzyni ze skarbem . Musicie zdobyć mapę , która przez lata podarła się na wiele części. Zdobycie każdej części to osobne zadanie. Przykłady zadań: strzelanie, gra w pirackie kości, wyścig beczki, połów pereł, łowienie ryb, rzut okiem Barbossy, węzły bosmańskie, ratunek na szalupie, chrzest piracki, przeciąganie liny. Kto pierwszy zdobędzie wszystkie części dotrze do skrzyni i wygra jej zawartość!!!

Dla małych i nieco większych. Ograniczeniem naszych działań jest tylko nasza wyobraźnia. Będziemy „malować” piaskiem we wszystkich kolorach tęczy, lepić w prawdziwej glinie (według form lub własnego pomysłu), tworzyć zjawiskowe wieńce kwiatowe, projektować biżuterię z przeróżnych dziwnych przedmiotów i tworzyć wspólne dzieła. A na deser body painting – czyli malowanie własnych buziek (lub rąk) specjalnymi farbami Wszystko co stworzycie zabieracie ze sobą!

A CO JAK BĘDZIE PADAŁ DESZCZ?

ZAJĘCIA ALTERNATYWNE

Zajęcia mogą być prowadzone jako alternatywa na wypadek deszczu, na dowolnej sali lub pod wiatą, zastępując program podczas biwaku lubwycieczki po wcześniejszym uzgodnieniu tego faktu przez kierownika wyjazdu i instruktora A.T.A. Przygoda. Klocki jenga – budowanie chwiejnej konstrukcji z drewnianych klocków. Linia produkcyjna – stwórzmy linię produkcyjną jakiegoś przedmiotu. Rebusy i zagadki – rozwiążcie jak największą ilość zagadek i rebusów. Nie dotknąć podłogi – przejście z pomocą kilku przedmiotów. Baloniarstwo – konkurencje z wykorzystaniem balonów. Wyścigi – z jajem, w workach, skaczących piłek, toczenie beczki, wyścigi rydwanów, łyżwiarstwo. Picasso –malujcie pociągając za sznurki. Sokole oko – rzut piłeczkami, lotkami, obręczą, strzelanie z pistoletu na kulki. Memory – znajdź przedmioty do pary. Mieszkanie – stań się jednym z funkcjonalnych. Węzeł ludzki – wyplącz się z węzła z samego siebie. Jeść i pić – przejście toru obżartuchów tj. jedzenie jabłek, budyniu, picie przez słomkę na czas itp. Lustro – naśladuj ruchy prowadzącego w lustrzanym odbiciu. Domino – ułóżcie wąż z jak największej ilości kostek.