PROGRAMY PODCZAS BIWAKÓW
100 % EMOCJI I ZABAWY
Podczas wyjazdu na biwak najważniejsze jest to, żeby spędzić wspólnie czas, lepiej się poznać i zintegrować. Każdy uczestnik wyjazdu powinien przywieźć do domu ogrom wspaniałych wspomnień i wrażeń. Dlatego warto wziąć udział w naszych programach biwakowych – dostosowanych do różnych grup wiekowych oraz motywujących do współpracy w osiągnięciu wspólnego celu.
Program nastawiony na integrację grupy, rozwój umiejętności pracy w zespole oraz doskonałą zabawę. Aby sprostać zadaniom uczestnicy będą musieli działać razem, wspierać się nawzajem i obudzić w sobie ducha rywalizacji Najlepsza drużyna dobędzie Trofeum Przygody. Podzieleni na mniejsze drużyny będziecie mieli do wykonania m.in.: 1. Mega Scrabble – walka na słowa 2. Akwedukt – łącząc system rur i rurek musicie przetransportować wodę z bazy do konewki i podlać usychające drzewko 3. Czołg-wtłoczeni w czołgową gąsienicę musimy pokonać wyznaczony odcinek 4. Robaczki – skoki na pneumatycznych rurach, 5. Węzeł ludzki– rozwiążcie węzeł z samych siebie, 6. Transport niebezpiecznego ładunku na linkach 7. Zgaduj Zgadula – zagadki logiczne 8. Radosna lina – konkurencje z wykorzystaniem liny 9. Budowa wielkiego domku z mega kart 10. Wieża więzienna 11. Tratwa – przeprawa na czas na specjalnej platformie.
Dzięki specjalnie przygotowanym konkurencjom nastawionym na pracę zespołową uczestnicy zapomną o podziałach wewnątrzklasowych i przez zabawę oraz wspólne działanie staną się jedną drużyną, w której „jeden za wszystkich wszyscy za jednego”. Szybkie lecz wspólne podejmowania decyzji, pomoc innym członkom zespołu – oto jedyna możliwość zdobycia nagrody dla najlepszego Dream Teamu. Program został bardzo wysoko oceniony przez szkolnych psychologów. Oto kilka wersji programu: 1. Mega – Zapałki – łamigłówki, 2. Pajęczyna – pokonywanie oczek siatki, 3. Marsz Ślepców, 4. Bieg w nartach wieloosobowych, 5. Marsz na szczudłach, 6. Kajdanki – złączeni w pary specjalnymi kajdankami z taśmy, spróbujecie się uwolnić, 7. Gąsienica – pełzanie w terenie, 8. Wszyscy na pokład – ciasna zbiórka, 9. Eureka – przenoszenie wody, 10. Skoki w workach, 11. Przemyt cennego ładunku – mając do dyspozycji małe rynny musicie przetransportować piłeczkę przez wyznaczony dystans
Dla małych i nieco większych. Dzielimy się na zespoły, a kapitan każdego z nich przebiera się w kostium Super Minionka. Ale stać się prawdziwym Minionkiem nie jest tak łatwo … Każda grupa otrzymuje tajną listę, gdzie zapisane są misje do wykonania – zlecone oczywiście przez Gru. Która z drużyn wykona je jako pierwsza wygrywa. Przykładowe zadania – 1. Przejście po skażonym terenie 2. Wykradzenie niebezpiecznego ładunku 3. Przedostanie się do tajnej bazy przez tunel strachu 4. Rozszyfrowanie ukrytej wiadomości 5. Minionkowe puzzle 6. Budowa schronienia dla Czarnego Charakteru 7. Rzut do celu 8. Przejście przez zabezpieczenia Wektora …. I kilka innych. Najlepsza banda Minionków otrzymuje minionkowy skarb, a dla wszystkich Minionkowe medale!
Dla małych i nieco większych. Najsłynniejszy pirat świata, okrutny i groźny Barbossa po ograbieniu wielkiej flotylli ze skrzynek pełnych klejnotów ukrył swój skarb w miejscu zaznaczonym tylko na jednej mapie. Wasze zadanie to odszukać miejsce zakopania skrzyni ze skarbem. Aby wykupić mapę i odnaleźć drogocenny skarb, musicie wygrać złote dukaty podczas wykonywania pirackich zadań. Przykłady zadań: strzelanie, gra w pirackie kości, wyścig beczki, połów pereł, łowienie ryb, rzut okiem Barbossy, węzły bosmańskie, ratunek na szalupie, chrzest piracki, przeciąganie liny. Na zakończenie czeka was Piracki Chrzest i mianowanie na pirata! Drużyna, która zdobędzie najwięcej dukatów otrzyma mapę, na podstawie której postara się odnaleźć skarb Barbossy!
W wyniku wyładowania energii przenosimy się w czasie do krainy rycerskich wypraw i ziejących ogniem smoków. Rycerskie drużyny będą miały za zadanie odzyskać bezcenny artefakt – Klepsydrę Czasu, ukrytą w Smoczej Wieży –jedyny sposób aby powrócić do teraźniejszości. Artefaktu niestety strzeże Smok Przeszłości. Żeby przekonać smoka, zdobyć Klepsydrę oraz wrócić do czasów obecnych, każda drużyna będzie musiała wykonać szereg zadań dla postaci – Krasnoluda Bombura, Elfa Viktora oraz Rycerza Lwie Serce. Oto niektóre z zadań: strzelanie z łuku, rozwiązanie królewskiej łamigłówki, odnalezienie topora za pomocą wykrywacza metalu, wyścigi drewnianych wierzchowców i wiele innych. Drużyna, która pierwsza dotrze do Klepsydry zdobywa skarb Smoka. Zabawa przeprowadzona w formie gry terenowej, gdzie drużyny na terenie obiektu muszą samodzielnie wykonywać zlecone przez postaci zadania.
Przez agenta amerykańskiego wywiadu zostaniecie podzieleni na grupy operacyjne. Ruszycie do samodzielnej akcji by zapobiec wielkiemu atakowi terrorystycznemu. Oto agencja wywiadu CIA otrzymała informację, że zagrożone wybuchem bombowym są ważne obiekty na świecie. Zadaniem agentów – czyli WAS – jest rozbroić bomby. By tego dokonać będziecie potrzebować kodu dostępu do walizek z ukrytymi ładunkami. Kod należy zdobyć wykonując zadania specjalne, unikając zastawionych pułapek. W skład zadań wchodzą m.in.: strzelanie (proca lub karabinek pneumatyczny), poszukiwanie zaginionych artefaktów, przeprawa po linie, pokonanie zasieków, szyfrowanie, wykrywacze metali, szukanie ukrytych wskazówek, przejście przez pole minowe, rzut sztyletem oraz test … na dobre maniery. Niespodzianka z tajnej walizki dla zwycięskiej grupy!!!
Uczestnicy zostają podzieleni na dwa zespoły. Każdy zespół wyposażony w „zestaw poszukiwacza” tj. (plecak z latarkami, tabelą znaków i szyfrów, wykrywaczem metali) rusza w poszukiwaniu 9 znaków tajemnego kodu. Zespół drogą smsową otrzymywać będzie kolejne kody QR, pod którymi będą zadania i wskazówki, tą samą drogą udzielać będzie odpowiedzi. Aby znaleźć każde z 9 ukrytych znaków uczestnicy muszą wykonać kolejne zadania np.: odczytać ukryte hasła, przeszukać wykrywaczem metalu wyznaczony teren, rozszyfrować tajne znaki, trafić do celu, skradać się niezauważonym, rozwiązać łamigłówki, zbudować schronienie, w którym wszyscy się zmieścicie, przetransportować niebezpieczny ładunek,. Zwycięża zespół, który za pomocą kodu dowie się gdzie ukryta jest nagroda i pierwszy ją odnajdzie.
A CO JAK BĘDZIE PADAŁ DESZCZ?
ZAJĘCIA ALTERNATYWNE
Zajęcia mogą być prowadzone jako alternatywa na wypadek deszczu, na dowolnej sali lub pod wiatą, zastępując program podczas biwaku lub wycieczki po wcześniejszym uzgodnieniu tego faktu przez kierownika wyjazdu i instruktora A.T.A. Przygoda. Klocki jenga – budowanie chwiejnej konstrukcji z drewnianych klocków. Linia produkcyjna – stwórzmy linię produkcyjną jakiegoś przedmiotu. Rebusy i zagadki – rozwiążcie jak największą ilość zagadek i rebusów. Nie dotknąć podłogi – przejście z pomocą kilku przedmiotów. Baloniarstwo – konkurencje z wykorzystaniem balonów. Wyścigi – z jajem, w workach, skaczących piłek, toczenie beczki, wyścigi rydwanów, łyżwiarstwo. Picasso – malujcie pociągając za sznurki. Sokole oko – rzut piłeczkami, lotkami, obręczą, strzelanie z pistoletu na kulki. Memory – znajdź przedmioty do pary. Mieszkanie – stań się jednym z funkcjonalnych. Węzeł ludzki – wyplącz się z węzła z samego siebie. Jeść i pić – przejście toru obżartuchów tj. jedzenie jabłek, budyniu, picie przez słomkę na czas itp. Lustro – naśladuj ruchy prowadzącego w lustrzanym odbiciu. Domino – ułóżcie wąż z jak największej ilości kostek.